Dicopay på Ads of the World!
Magic Circles kampanj “Varför vänta?” som tagits fram tillsammans med Boxconomy för Dicopay kan nu ses på Ads of the World. Roligt tycker vi!
Välkomna Blomsterfrämjandet!
Blomsterfrämjandet är en branschorganisation som sprider information och inspiration om svenskodlade krukväxter, lökväxter, utplanteringsväxter och tulpaner. Vi på Magic Circle inleder samarbetet med att producera en serie filmer. Välkomna!
Välkomna Dicopay!
Dicopay är Sveriges snabbast växande mobila faktureringstjänst. Vi ser fram emot ett kreativt och spännande samarbete. Välkomna!
Föreläsning i Jönköping!
Den 24 januari föreläste Patrik Lindkvist från Magic Circle om magisk kommunikation för Marknadsföreningen i Jönköping. Det handlar om att vara i den magiska cirkeln!
Magisk nominering!
Fantastiskt roligt! Patrik Lindkvists bok “Magisk kommunikation” har blivit nominerad till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund.
Välkomna Genelec!
Genelec är ett finskt företag som är världsledande på studiomonitorer och högtalare. Vi är glada och stolta att de valt att samarbeta med oss för att utveckla sin kommunikation i Sverige. Välkomna Genelec!
Välkomna Folkuniversitetet!
Studieförbundet Folkuniversitetet bedriver folkbildning och vuxenutbildning i hela Sverige. Magic Circle kommer inledningsvis att genomföra en workshop för att utveckla kommunikationen kring deras cirkelverksamhet. Välkomna!
Välkomna Blink Services!
Blink Services är Sveriges digitaliseringspartner och IoT-operatör. Vi ser fram emot ett roligt och spännande samarbete. Välkomna Blink Services!
Filmpremiär på Bio Rio
Den 5 april premiärvisade vi vår dokumentärfilm om DJ Thierry på Bio Rio i Stockholm. Huvudrollsinnehavaren själv var DJ och underhöll alla gäster.
Välkommen på filmpremiär!
Den 5 april är det premiär för vår dokumentärfilm om Thierry, en nyanländ hbtq-person som upptäcker olika delar av Sverige och drömmer om att jobba som DJ. Boka din plats via länken här i dag!
Sacokongressen 2017
Den 23–24 november anordnades Sacokongressen 2017 på Hotel At Six i Stockholm. Vi på Magic Circle arbetade fram temat “Tillsammans är vi Saco” och en inramning som skulle skapa en stark vi-känsla bland Sacos 23 medlemsförbund.
Patrik släpper magisk bok
Den 10 oktober lanserade Patrik Lindkvist på Magic Circle sin bok “Magisk kommunikation. Om obekväma idéer och konsten att skapa effekt.” i butiker över hela landet. Läs om hur du tar dig igenom nålsögat för effektiv kommunikation.
Vi vann upphandlingen!
Under våren gick Landstinget Sörmland ut i en upphandling av en informationskampanj mot könsstympning. Vi är både stolta och glada att ha fått uppdraget och ansvaret för en så viktig fråga. Välkomna Landstinget Sörmland!
Saco fyller 70 år
Saco har 70 fantastiska år bakom sig. Det vill de fira med en stor kongress i november. De gick ut i en pitch och valde Magic Circle för att ta fram tema och inramning för kongressen. Hipp hipp hurra!
Ett digitalt nervsystem
Magic Circle har tagit fram ny logotyp, grafisk profil, kommunikationskoncept och webbplats åt Skyresponse. Likt ett digitalt nervssystem kopplar Skyresponse ihop den fysiska världen med den nya digitala verkligheten, så att händelser och larm alltid når fram till rätt människa, maskin eller system.
Fika och forskning
Varje dag utsätts du för 3 000 kommersiella budskap och det är ovanligt att du minns fler än två dagen efter. Det är ett smalt nålsöga att ta sig igenom. Vill du veta vad forskningen säger om hur du får störst effekt av din kommunikation? Hör av dig till oss så bjuder vi gärna på lite fika och forskning.
Välkomna Roos & Tegnér!
Roos & Tegnér är ett oberoende bokförlag som ger ut facklitteratur inom områden som management, populärpsykologi och personlig utveckling, resor, humor, trädgård, inredning och mat. Magic Circle kommer inledningsvis att ta fram en kommunikationsplattform och ett koncept. Välkomna!
Bilvård som gör det enklare att ta bort smutsen
Med ett nytt koncept, aktiviteter och DR-kampanjer ska vi tillsammans med Primaform under 2017 få fler nybilskunder att välja Wellkept för att vårda både utsidan och insidan på sina bilar. Huvudbudskapet är att med hjälp av Wellkepts olika rengörings- och skyddsbehandlingar blir det enkelt att ta bort smutsen.
”And the winner is…”
I februari 2017 blev vi utvalda att sitta i juryn för att bedöma eleverna vid Thorens Business Schools arbete med att utveckla logotyper för sina startupp-företag. Generellt var nivån hög på bidragen, men efter några timmar arbete hade vi utsett tre vinnare: ”Happy Monkey”, ”Real Talk” och ”Träningshjälpen” var de bidrag som vann våra hjärtan.
Stor spridning och uppmärksamhet
Vår film med Tatelicious har visats över 377.000 gånger så här långt och på Facebook har vi skapat ett enormt engagemang och nått över 245.000 personer. Kampanjen “We Are Survivors” har dessutom fått uppmärksamhet i media, av Folkhälsomyndigheten och andra hiv-organisationer samt av de internationella reklamsidorna Ads of the World, Best Ads On Tv och Coloribus och Advertolog.
Succé för Hiv Testing Week!
Den 18–25 november genomförde Magic Circle, på uppdrag av Kunskapsnätverket hiv/STI Mellansverige, en kampanj för Hiv Testing Week på Flogsta vårdcentral i Uppsala. Förra året hivtestade sig i genomsnitt en person per månad i Uppsala. Under kampanjen testade sig 53 personer, bara på Flogsta vårdcentral. Succé med andra ord!
Kära Örebroare
Den 9 november föreläste Patrik Lindkvist och Annika Brännström från Magic Circle om sin syn på kommunikation på Adlonkonferensen i Örebro. Lyssnade gjorde ett 70-tal inbjudna personer från landsting, regioner, Folkhälsomyndigheten och olika organisationer som jobbar med hiv- och STI-frågor.
We Are Survivors 2016
Förra året sågs filmen i kampanjen ”We Are Survivors” av över 190.000 personer på Facebook. Nu lanserar vi nästa del i kampanjen med en film om Tatelicious – en nyanländ, transsexuell, hivpositiv kvinna som har startat ett nytt liv i Sverige. Se filmen och besök wearesurvivors.se. Och dela gärna!
Ny webbplats!
Nu har vi lanserat vår nya webbplats och uppdaterat både funktion, form och innehåll. Här kan du läsa om våra jobb, nyheter och hur vi tänker. Hör gärna av dig om du vill veta mer om oss!
Regnbågen i Falun
September 2016 invigde RFSL Dalarna sin nya klubblokal i Falun. För att hjälpa människor att hitta dit målade vi linjer i regnbågens alla färger över hela Falun och visade vägen.
Ett smart val för Saco
Saco är den fackliga organisationen för Sveriges akademiker och består av 23 olika förbund. Vi har hjälpt dem ta fram en kampanj för att få medlemsförbunden att samarbeta kring rekryteringen av nya medlemmar.
Vi har flyttat! Välkomna till Bondegatan 30.
Nu har vi flyttat in i nya fina lokaler på Bondegatan 30 på Södermalm i Stockholm. Välkomna hit!
Saco väljer Magic Circle!
Saco arbetar centralt med att driva akademikers intressen i olika fackliga och samhällspolitiska frågor. Magic Circle kommer inledningsvis att ta fram en kampanj för att hjälpa medlemsförbunden att samarbeta kring rekryteringen av nya medlemmar. Välkomna!
Årets RFSL-projekt
Hösten 2015 lanserade vi, tillsammans med RFSL Dalarna och Hiv-Sverige, initiativet ”We Are Survivors”. Vi ville uppmana nyanlända i Sverige att inte låta hiv stoppa deras drömmar. Vi kan nu stolt meddela att initiativet utsågs till årets verksamhet i RFSL på deras kongress! Hurra!
Och resultatet är …
Filmen ”We Are Survivors” har nu setts över en miljon gånger och på Facebook har kampanjen hittills nått över 190.000 personer. Att vi dessutom blev shortlistade i Eurobest och uppmärksammade av Ads of the World, Best Ads On Tv och Coloribus, adeevee och Advertolog är fantastiskt roligt!
Sexy Times! All the Times!
I Uppsala lanseras nu konceptet och kampanjen ”Sexy Times. All the Times!” med syftet att öka medvetenheten om sexuell hälsa hos unga studenter. Plattformen, konceptet och kampanjen är framtagen av Kondoma Mera, en organisation inom Uppsala Studentkår, i samarbete med oss på Magic Circle.
Vi är nominerade i Eurobest!
Filmen ”We Are Survivors” är på shortlist i Eurobest i kategorin Internet Film. Fantastiskt kul! Filmen är framtagen tillsammans med produktionsbolaget Papercut Film för RFSL Dalarna och Hiv-Sverige och ingår i initiativet som också heter ”We Are Survivors”.
Välkomna Stockholm
Heart Center!
Stockholm Heart Center är en av Sveriges ledande öppenvårdsmottagningar för patienter med hjärt-kärlsjukdomar. Magic Circle kommer inledningsvis att ta fram en kommunikationsplattform och ett koncept. Välkomna!
Ligg lugnt nådde 73 miljoner
Kampanjen Ligg lugnt fick ett enormt genomslag och uppmärksammades över hela världen. Det skrevs om den i bland annat Ghana, Indien, Pakistan, Kina, Japan, Thailand, Hong Kong, Sydafrika, USA, Kanada, England, Frankrike och Belgien. Totalt nådde kampanjen nästan 73 miljoner läsare och 3 miljoner Twitterkonton.
Ligg lugnt på flygplatser
Sommaren 2014 gick Magic Circle tillsammans med fem landsting och studentföreningen SfSH ut i initiativet Ligg lugnt. Sommaren 2015 gick ytterligare åtta landsting och regioner ut i samma initiativ. Kampanjen syntes bland annat på Stockholm Skavsta Airport, Linköping City Airport och Växjö Airport.